İş Sağlığı ve Güvenliği
Koordinatörlüğü Görev Tanımı
İş Sağlığı ve Güvenliği Koordinatörlüğü; 30/06/2012 tarih ve 28339 sayılı Resmi
Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği
Kanunu ve bağlı yönetmeliklerden doğan yükümlülükler gereğince iş sağlığı ve
güvenliği işlemlerinin yürütülmesi amacıyla kurulmuştur.
Görev ve Sorumluluklar
İş sağlığı ve güvenliği mevzuatına ve genel iş güvenliği kurallarına uygun olarak çalışma ortamının gözetimini yapmak,
İşyerinde yapılan çalışmaların sürdürülmesini sağlamak
için yönetime tavsiyelerde bulunmak,
İlgili
yönetmelik hükümlerine uygun olarak çalışanların iş sağlığı ve güvenliği eğitim
programlarını hazırlamak ve yürütmek,
İş
sağlığı ve güvenliği yönünden yapılması gereken periyodik bakım, kontrol ve
ölçüm uygulamalarının takibinin yapılmasını sağlamak,
İşyerinde meydana gelebilecek iş kazaları ve
meslek hastalıkları ile ilgili değerlendirme yapmak, gerekli önleyici faaliyet
planlarını hazırlamak ve uygulamaların takibini yapmak,
Çalışanların periyodik sağlık muayenelerinin yapılmasını sağlamak ve kayıtlarını tutmak,
İş sağlığı ve güvenliği uygulamalarının etkin yürütülebilmesi amacıyla diğer birimlerle işbirliği ve koordinasyonu sağlamak,
İş
sağlığı ve güvenliği ile ilgili yıllık çalışma planını hazırlamak,
Yukarıda belirtilen görevleri ile ilgili
gerekli kayıtların tutulmasını sağlamak,
İş sağlığı ve güvenliği mevzuatından doğan
diğer yükümlülükler çerçevesinde çalışmalar yürütmek,
İş
sağlığı ve iş güvenliği çalışma planı hazırlamak,
İş
sağlığı ve iş güvenliği eğitim planı hazırlamak,
Risk
değerlendirme çalışmalarını planlamak,
Acil
durum planı hazırlamak ve acil durum tatbikatları düzenlemek,
İş kazası
ve meslek hastalıklarını soruşturmak, kök sebep analizi yaparak doğru önlemleri
planlamak,
Faaliyet alanı kapsamında ön lisans, lisans ve
lisansüstü düzeylerde sürdürülen eğitim çalışmalarını desteklemek, eğitim
programlarına yönelik uygulama ve araştırma olanakları sağlamak,
İş
sağlığı ve iş güvenliği ile ilgili çalışmalar yapan yurt içi ve yurt dışı
kuruluşlarla iş birliği yaparak konferans, seminer ve kurslar düzenlemek,
İş
sağlığı ve iş güvenliği alanında yetişmiş olan bilim adamları ve uzmanların
yabancı ülkelerde konuyla ilgili gelişmeleri izlemelerini sağlamak,
İş
kazaları ve meslek hastalıklarını önlemek üzere kurumlara ve çalışanlara
yönelik eğitimler düzenlemek, danışmanlık hizmeti vermek ve işyeri ortam risk
faktörlerinin kontrolünü sağlayacak faaliyetlerde bulunmak,
Talep
veya ihtiyaca göre diğer gerekli çalışmaları yapmak,
İş
Sağılığı ve Güvenliği Yönetim Birimi; düzenlediği konferans, seminer ve kurs
programları ile diğer eğitim programları sonunda katılım belgesi, başarı belgesi,
sertifika ve benzeri belgeleri verebilir. Bunların verilme koşulları Senato
tarafından belirlenir.
İş Sağlığı ve Güvenliği Kurulu
Rektör
ya da Kurum vekili, (ilgili rektör yardımcısı, ilgili fakültenin dekanı,
enstitü müdürü, meslek yüksekokulu müdürü, yüksekokul müdürü veya
görevlendireceği yardımcısı)
İş
güvenliği uzmanı,
Üniversite hekimi,
İnsan
kaynakları, personel, sosyal işler veya idari ve mali işleri yürütmekle görevli
bir kişi (fakülte sekreteri, enstitü sekreteri, daire başkanı, vs.)
İdari
ve mali işleri yürütmekle görevli bir kişi (fakülte sekreteri, enstitü
sekreteri, daire başkanı, vs.)
Bulunması halinde sivil savunma uzmanı,
Bulunması halinde ustabaşı veya usta,
Çalışan
temsilcisi, Üniversitede birden çok çalışan temsilcisi olması halinde baş
temsilci, Rektörün onayı ile görevlendirilen kişilerden oluşur.
İş Sağlığı ve Güvenliği Kurulunun Görevleri
Üniversitenin niteliğine uygun iş sağlığı ve
güvenliği iç yönerge taslağı hazırlamak, kurum vekilinin onayına sunmak ve
yönergenin uygulanmasını izlemek, izleme sonuçlarını rapor haline getirip
alınması gereken tedbirleri belirlemek ve kurul gündemine almak,
İş
sağlığı ve Güvenliği konularında çalışanlara yol göstermek,
İş
Sağlığı ve Güvenliği ilişkin tehlikeleri ve önlemleri değerlendirmek,
tedbirleri belirlemek, Rektöre ya da Kurum Vekiline bildirimde bulunmak,
Üniversitede meydana gelen her bir iş kazası
ya da meydana gelmiş olsa da iş kazası olarak değerlendirilmeyen, iş ekipmanını
zarara uğratma potansiyeli olan olayları ve meslek hastalığı yahut iş sağlığı
ve güvenliği ile ilgili bir tehlike halinde gerekli araştırma ve incelemeyi
yapmak, alınması gereken tedbirleri bir raporla tespit ederek Rektöre ya da
Kurum Vekiline vermek,
Üniversitede yapılacak bakım ve onarım
çalışmalarında gerekli güvenlik tedbirlerini planlamak ve bu tedbirlerin
uygulamalarını kontrol etmek,
Üniversitede yangın, doğal afet, sabotaj ve
benzeri tehlikeler için alınan tedbirlerin yeterliliğini ve ekiplerin
çalışmalarını izlemek,
Üniversitenin iş sağlığı ve güvenliği durumu
ile ilgili yıllık rapor hazırlamak, o yılki çalışmaları değerlendirmek, elde
edilen tecrübeye göre ertesi yılın çalışma programında yer alacak hususları
belirlemek ve Rektöre ya da Kurum Vekiline teklifte bulunmak,
6331
sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanununun 13 üncü maddesinde belirtilen
çalışmaktan kaçınma hakkı talepleri ile ilgili acilen toplanarak karar vermek,
Üniversitede teknoloji, iş organizasyonu,
çalışma şartları, sosyal ilişkiler ve çalışma ortamı ile ilgili faktörlerin
etkilerini kapsayan tutarlı ve genel bir önleme politikası geliştirmeye yönelik
çalışmalar yapmak.