Birimimiz

İş Sağlığı ve Güvenliği Koordinatörlüğü Görev Tanımı

İş Sağlığı ve Güvenliği Koordinatörlüğü; 30/06/2012 tarih ve 28339 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu ve bağlı yönetmeliklerden doğan yükümlülükler gereğince iş sağlığı ve güvenliği işlemlerinin yürütülmesi amacıyla kurulmuştur.

 

Görev ve Sorumluluklar

 İş sağlığı ve güvenliği mevzuatına ve genel iş güvenliği kurallarına uygun olarak çalışma ortamının gözetimini yapmak,

 İşyerinde yapılan çalışmaların sürdürülmesini sağlamak için yönetime tavsiyelerde bulunmak,

İlgili yönetmelik hükümlerine uygun olarak çalışanların iş sağlığı ve güvenliği eğitim programlarını hazırlamak ve yürütmek,

İş sağlığı ve güvenliği yönünden yapılması gereken periyodik bakım, kontrol ve ölçüm uygulamalarının takibinin yapılmasını sağlamak,

İşyerinde meydana gelebilecek iş kazaları ve meslek hastalıkları ile ilgili değerlendirme yapmak, gerekli önleyici faaliyet planlarını hazırlamak ve uygulamaların takibini yapmak,

Çalışanların periyodik sağlık muayenelerinin yapılmasını sağlamak ve kayıtlarını tutmak,

İş sağlığı ve güvenliği uygulamalarının etkin yürütülebilmesi amacıyla diğer birimlerle işbirliği ve koordinasyonu sağlamak,

İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili yıllık çalışma planını hazırlamak,

Yukarıda belirtilen görevleri ile ilgili gerekli kayıtların tutulmasını sağlamak,

İş sağlığı ve güvenliği mevzuatından doğan diğer yükümlülükler çerçevesinde çalışmalar yürütmek,

İş sağlığı ve iş güvenliği çalışma planı hazırlamak,

İş sağlığı ve iş güvenliği eğitim planı hazırlamak,

Risk değerlendirme çalışmalarını planlamak,

Acil durum planı hazırlamak ve acil durum tatbikatları düzenlemek,

 İş kazası ve meslek hastalıklarını soruşturmak, kök sebep analizi yaparak doğru önlemleri planlamak,

Faaliyet alanı kapsamında ön lisans, lisans ve lisansüstü düzeylerde sürdürülen eğitim çalışmalarını desteklemek, eğitim programlarına yönelik uygulama ve araştırma olanakları sağlamak,

İş sağlığı ve iş güvenliği ile ilgili çalışmalar yapan yurt içi ve yurt dışı kuruluşlarla iş birliği yaparak konferans, seminer ve kurslar düzenlemek,

İş sağlığı ve iş güvenliği alanında yetişmiş olan bilim adamları ve uzmanların yabancı ülkelerde konuyla ilgili gelişmeleri izlemelerini sağlamak,

İş kazaları ve meslek hastalıklarını önlemek üzere kurumlara ve çalışanlara yönelik eğitimler düzenlemek, danışmanlık hizmeti vermek ve işyeri ortam risk faktörlerinin kontrolünü sağlayacak faaliyetlerde bulunmak,

Talep veya ihtiyaca göre diğer gerekli çalışmaları yapmak,

İş Sağılığı ve Güvenliği Yönetim Birimi; düzenlediği konferans, seminer ve kurs programları ile diğer eğitim programları sonunda katılım belgesi, başarı belgesi, sertifika ve benzeri belgeleri verebilir. Bunların verilme koşulları Senato tarafından belirlenir.

 

 

İş Sağlığı ve Güvenliği Kurulu

Rektör ya da Kurum vekili, (ilgili rektör yardımcısı, ilgili fakültenin dekanı, enstitü müdürü, meslek yüksekokulu müdürü, yüksekokul müdürü veya görevlendireceği yardımcısı)

İş güvenliği uzmanı,

Üniversite hekimi,

İnsan kaynakları, personel, sosyal işler veya idari ve mali işleri yürütmekle görevli bir kişi (fakülte sekreteri, enstitü sekreteri, daire başkanı, vs.)

İdari ve mali işleri yürütmekle görevli bir kişi (fakülte sekreteri, enstitü sekreteri, daire başkanı, vs.)

Bulunması halinde sivil savunma uzmanı,

Bulunması halinde ustabaşı veya usta,

Çalışan temsilcisi, Üniversitede birden çok çalışan temsilcisi olması halinde baş temsilci, Rektörün onayı ile görevlendirilen kişilerden oluşur.

 

İş Sağlığı ve Güvenliği Kurulunun Görevleri

Üniversitenin niteliğine uygun iş sağlığı ve güvenliği iç yönerge taslağı hazırlamak, kurum vekilinin onayına sunmak ve yönergenin uygulanmasını izlemek, izleme sonuçlarını rapor haline getirip alınması gereken tedbirleri belirlemek ve kurul gündemine almak,

İş sağlığı ve Güvenliği konularında çalışanlara yol göstermek,

İş Sağlığı ve Güvenliği ilişkin tehlikeleri ve önlemleri değerlendirmek, tedbirleri belirlemek, Rektöre ya da Kurum Vekiline bildirimde bulunmak,

Üniversitede meydana gelen her bir iş kazası ya da meydana gelmiş olsa da iş kazası olarak değerlendirilmeyen, iş ekipmanını zarara uğratma potansiyeli olan olayları ve meslek hastalığı yahut iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili bir tehlike halinde gerekli araştırma ve incelemeyi yapmak, alınması gereken tedbirleri bir raporla tespit ederek Rektöre ya da Kurum Vekiline vermek,

Üniversitede yapılacak bakım ve onarım çalışmalarında gerekli güvenlik tedbirlerini planlamak ve bu tedbirlerin uygulamalarını kontrol etmek,

Üniversitede yangın, doğal afet, sabotaj ve benzeri tehlikeler için alınan tedbirlerin yeterliliğini ve ekiplerin çalışmalarını izlemek,

Üniversitenin iş sağlığı ve güvenliği durumu ile ilgili yıllık rapor hazırlamak, o yılki çalışmaları değerlendirmek, elde edilen tecrübeye göre ertesi yılın çalışma programında yer alacak hususları belirlemek ve Rektöre ya da Kurum Vekiline teklifte bulunmak,

6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanununun 13 üncü maddesinde belirtilen çalışmaktan kaçınma hakkı talepleri ile ilgili acilen toplanarak karar vermek,

Üniversitede teknoloji, iş organizasyonu, çalışma şartları, sosyal ilişkiler ve çalışma ortamı ile ilgili faktörlerin etkilerini kapsayan tutarlı ve genel bir önleme politikası geliştirmeye yönelik çalışmalar yapmak.